خبر خوش به تمامی کرمانج‌زبانان و علاقمندان زبان کردی کرمانجی

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 75

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 45
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1812
بازدید ماه : 17783
بازدید سال : 78793
بازدید کلی : 403491
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : پنج شنبه 27 اسفند 1394
نظرات

لازم به ذکر است زبان کرمانجی آکادمیک ( با الفبای لاتین ) به مترجم گوگل ترنسلیت شده است . زبان کرمانجی لاتین در غرب ایران رواج دارد و در خراسان در حال یادگیری میباشد.

گوگل ۱۳ زبان دیگر از جمله زبان کُردی را ، به سرویس ترجمه همزمان افزود.

سایت گوگل ، گزارش کرد که سرویس ترجمه همزمان گوگل موسوم به "گوگل ترانسلیت" ۱۳ زبان جدید از جمله زبان کُردی کرمانجی را به سرویس خود افزوده و فعالیت آزمایشی آن آغاز شده است.

 زبان های تازه ای که به این سرویس افزوده شده اند عبارتند از "امهریک،کرمانجی، اوکزامبورگی، ساموا، اسکاتلندی، شونا، سیندی، پشتو، کرسیکان، قرقیزی، هاوای، خوزا و فریزی".

 سودا کلما مدیر ارشد برنامه گوگل ترانسلیت در این رابطه اظهار داشته "زمانی که در جستجوی میلیاردها متنی هستیم که پیشتر ترجمه شده اند، دستگاه های ما برای تشخیص ابزارهای ما با پیروی از الگوهای بسیار دقیق می توانند این زبان را یاد بگیرند".

 وی افزوده که سرویس های پشتو و سیندی به ده ها میلیون شهروند افغانستانی و پاکستانی کمک می کند، زبان امهریک نیز که پس از عربی یک شاخه های بزرگ گروه زبان های سامی است در سطحی گسترده در اتیوپی و شماری دیگر از کشورهای شرق آفریا بکار گرفته می شود و همچنین دیالکت کرمانجی بزرگترین گروه زبانی در میان شهروندان کُرد است.

 به گفته سودا کلما زبان ها و دیالکت های دیگری از جمله تغرینی، سورانی و اودی هندی نیز هنوز به سرویس گوگل ترانسیلت افزوده نشده است.

 

مختصری بر مترجم گوگل

Google Translate خدماتی از کمپانی گوگل می باشد که با آن می توانید به ترجمه ی متن های خود و یا وب سایت ها بپردازید و متن دلخواه خود را زبان موردنظر مشاهده کنید. به دلیل محیط کاربری ساده و حرفه ای این سرویس و خدماتش آن را به عنوان یک ترجمه گر قدرتمند می شناسند و از طرفی چون توسط شرکت گوگل طراحی شده است ، اعتبار آن نزد کاربران بالاست. در این سرویس می توانید با کپی کردن و یا تایپ متن های خود آن را به 60 زبان زنده ی دنیا مشاهده کنید و قادر است به طور خودکار زبان متن شما را تشخیص بدهد. در سرویس گوگل ترانسلیت این قابلیت در اختیار شماست که متن ترجمه ی خود را به صورت صوتی گوش دهید .سرویس مترجم گوگل نرم افزار رسمی خود را با نام Google Translate برای انواع سیستم عامل از جمله اندروید عرضه کرده است تا کاربرانی که به یک مترجم قوی محتاج اند بتوانند به راحتی از امکانات این سرویس در اسمارت فون اندرویدی خود به آسانی استفاده کنید.

در اپلیکشن Google Translate شما می توانید متن خود را به روش های متفاوتی از جمله صدا ، دست خط و دوربین وارد کنید تا کار ترجمه صورت بگیرد و از ویژگی های آن می توان ذخیره ی ترجمه های مورد علاقه خود برای دسترسی آفلاین و پشتیبانی از زبان های فارسی و عربی را نام برد. آخرین نسخه ی نرم افزار Google Translate را می توانید در سایت های مختلف دریافت کنید.


تعداد بازدید از این مطلب: 791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود